יום שבת, 13 בדצמבר 2014

מה עתידה של מפלגת "יש עתיד"?

יש עתיד הייתה ללא ספק המנצחת הגדולה של בחירות 2013, היא נכנסה ליום הבחירות עם 11 מנדטים בסקרים ויצאה עם 19. יאיר לפיד לרגעים ספורים עוד ניסה לחשב איך הוא זה שמרכיב את הממשלה, אך לבסוף פנה לנפתלי בנט ל"ברית אחים", הברית הזאת שמה את החרדים באופוזיציה, חוקקה את חוק הגיוס וקיצצה לחרדים בקצבאות הילדים, בחינוך ובישיבות, עם זאת בנט ולפיד לא לקחו בחשבון כנראה את הבדלי האידיאולוגיה בינהם, הבדל שגרם לפירוק הברית של לפיד עם בנט והנחיל ברית חדשה עם לבני ויש שיאמרו שגם עם ליברמן.

ניסיון הפוטש שהיה או לא היה הביא לאיבוד האמון בין נתניהו ללפיד, ועל כן פורקה הקואליציה.

כניסתו של כחלון לפוליטיקה, האיחוד של לבני והרצוג, ופירוק הממשלה החלישו משמעותית את יאיר לפיד, שיודע כי 19 מנדטים הוא כבר לא יקבל.

בבואנו לעשות חישוב פשוט של קואליציות, החרדים יקבלו עדיפות ברורה על יאיר לפיד, להם יש לפחות 15 מנדטים, וללפיד יש במקרה הטוב 11.

אם נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה הוא יקים קואליציה עם בנט, החרדים,ליברמן וכחלון. קואליציה שכזאת לפי הסקרים מנבאת כ70 מנדטים לפחות.

אם הרצוג ירכיב את הממשלה, הוא יצטרך להזיע על מנת להרכיב קואליציה יציבה, החרדים מחרימים את יש עתיד, וליברמן ומרץ לא בדיוק רוצים לשבת אחד עם השני. במצב כזה מישהו יצטרך להתפשר או שהמנדט יחזור לנשיא.

בבחירות 2013 יאיר לפיד היה לשון המאזניים, בבחירות 2015 לשון המאזניים הם האויבים הגדולים של לפיד, החרדים.
מישהו עדיין מתפלא למה כחלון וליברמן מסרבים להתאחד עם לפיד? גם הם מבינים שלפיד הוא "מוקצה" בעיני החרדים, והחרדים- בלעדיהם לא תוקם ממשלה.
צוחק מי שצוחק אחרון???

מאמר זה נכתב על ידי דף הבחירות שנפתח בשיתוף פעולה בין ארגון בפתח לדף הבחירות המיוחד
https://www.facebook.com/behirot15

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה