יום שני, 20 בינואר 2014

ציונות 2014 בגבעה הצרפתית

כבר תקופה ארוכה סטודנטים, ובעיקר סטודנטיות, באוניברסיטה העברית סובלים מהתנכלויות של פלסטינים. סמוך לאוניברסיטה העברית ממוקם הכפר עיסאוויה. הטרדות מיניות הפכו לדבר שבשגרה. לא מדובר על תופעה חדשה, אך לאחרונה היא מסלימה. עד כדי כך הגיעו הדברים, שהסטודנטיות חוששות ללכת מהאוניברסיטה למעונות בשעות הערב. בחודשים האחרונים יש עליה ניכרת לא בהטרדות אלא גם בזריקות אבנים, לפעמים נזרקים גם בקבוקי תבערה. צריך לזכור שכל זה קורה בלב לבה של בירת ישראל.

איפה המדינה, אתם שואלים?
שאלה טובה. הסטודנטים באוניברסיטה העברית כבר הרבה זמן שואלים.
בצעד נדיר החליטו התאים הציוניים של האוניברסיטה העברית להתאגד. יוזמה חוצת מפלגות ודעות - מ"מרצ" ועד ל"אם תרצו". הוחלט שאם המדינה לא מספקת ביטחון, הסטודנטים יספקו ביטחון. יוקם צוות פטרולים שייסיר בשטח וילווה את הסטודנטיות. יוקם צוות אחר שידאג להביא "חיים" לצירי התנועה הראשיים. סטודנטים אחרים יעסקו בהעלאת הנושא לסדר היום הציבורי.


כל הכבוד להם. ב-1909 חבורה של צעירים אידיאליסטים החליטו שמספיק להיות "הנעבעך" של היהודי הגלותי והקימו את "השומר". בדיוק עם אותה מטרה - לשמור על היישוב היהודי בארץ ישראל. "תקומתה של מדינת ישראל, עתידנו הלאומי, עצם קיומנו המשקי והפיסי תלויים ביכולתנו וברצוננו אנו – להבטיח בכוח עצמנו את שלום הישוב. ובידינו הדבר.", כתב דוד בן-גוריון בתחילתה של מה שיהפוך לימים למלחמת העצמאות. הסטודנטים של הר הצופים בירושלים כיום עושים בדיוק את אותו הדבר. הם ראויים לכל ההערכה.
רק לא ברור לי משהו: אם הקמנו את המדינה כדי שדם יהודי לא יהיה הפקר כששם שהיה בגולה, למה היום סטודנטים צריכים לארגן פטרולים בלב הבירה?
כדאי, כדאי מאוד, שמישהו שם למעלה יתעורר. גם אם זה אומר שצריך להביא 20 ניידות שיוצבו באופן קבוע בהר הצופים ובגבעה הצרפתית.

דויד גורביץ' הוא דוקטורנט, ארכיאולוג שעוסק במחקר ירושלים הקדומה ומורה-דרך

אנו רוצים לציין כי מחזור ג' של שגרירים ברשת נפתח - כל הפרטים בנוגע להצטרפות מופיעים בדף בפייסבוק!

הצטרפו למאבק של הסטודנטים באוניברסיטה העברית בדף הפייסבוק נגד ההטרדות והאלימות הגוברת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה