יום שבת, 11 בינואר 2014

אריק היקר


גם בשבועיים האחרונים כמו במהלך חלק נכבד מחייך מיהרו אנשים להספיד אותך טרם מותך, גם השבוע הוכחת שוב שמוקדם לעשות זאת, אך בחיים כמו בחיים בסוף מגיע המוות. זה מוזר, למעשה זה מוות מיוחד שכן הגעגוע הגיע כבר לפניו ואנחנו למעשה כבר יודעים איך זה בלעדייך, האמת אריק, זה לא משהו... 



מאז שהלכת נפלנו לבור ללא מנהיג, אין מי שיודע לקבל החלטות, לא קלות ולא כבדות, אין מי שיודע לדבר ולתת לנו להרגיש ביטחון. גם זה מוזר כי בימים שהיית רוה"מ היו פיגועים אבל הרגשת שיש על מי לסמוך ויש ביטחון והיום דווקא כשהמצב הביטחוני לא רע אז אין ביטחון ומה זה בעצם ביטחון אם לא תחושה? תחושה שהיית הטוב מכולם לספק לאחרים. נחרטה בזיכרוני תמיד העדות של לוחמי האוגדה שלך במלחמת יום הכיפורים שאמרו כי בשעתם הקשה ביותר קולך בקשר היה עבורם כעמוד האש שלפני המחנה, זוהי עדות שמראה יותר מכל על מנהיגות מבטן, כריזמה ללא גבולות מהסוג שיש לגנרלים הגדולים ביותר בהיסטוריה ואתה היית כזה, הובלת את צה"ל לאחד הניצחונות הצבאיים המזהירים עת דהרתה עם אוגדתך מאסיה לאפריקה בין אוגדות מצריות, לפתת את הצבא המצרי במלקחיים ועמדת כשפנייך לכיון קהיר. ניצחת את המלחמה.העולם היה המום לנוכח המהלך. לחמת כאריה לנוכח ההאשמות נגדך בגין פשעי מלחמה ב"סברה ושתילה", טעית אריק בכוונותיך בלבנון אך את המלחמה שנהלת עד להגעת הצבא לביירות עשית כמו שרק אתה יודע. קרב נוסף נהלת נגד הטרור הפלסטיני שמירר את חיינו באינתיפאדה השנייה והכנעת אותו על ברכיו בזכות מבצע "חומת מגן" וחומת ההפרדה. גם חייך מבית לא היו קלים ,איבדת בן ושתי רעיות, אחיות. ובסוף הדרך אף נאלצת בכאב גדול לפנות את ישובי גוש קטיף ורצועת עזה. עבורי היית זו נסיגה אסטרטגית נכונה ומבריקה על אף היותה קשה, הואשמת בבגידה במולדת ונטען על ידי "יהודים" רבים שעונשך היו שמונה השנים האחרונות בהם היית מרותק למיטתך, מותך ביום שבת מראה שאלוהים חושב כנראה אחרת, יהי זכרך ברוך !

דברי ההספד של עוז גרטנר לאריאל שרון, עוז בעל תואר M.A בתכנית ללימודי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב. בעל תואר B.A במדעי המדינה ויחסים בין לאומיים. מצטרף לצוות המוכשר והמעניין של הכותבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה