יום שלישי, 21 באוקטובר 2014

ליגת לוזר בכדורסל

כדורסל הוא אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בישראל. תחילת העונה הנוכחית משחק הכדורסל זוכה להתעניינות מחודשת בגלל רמה גבוהה ואטרקטיביות של קבוצות כמו הפועל ירושלים, הפועל תל אביב, הפועל אילת וכמובן אלופת אירופה, מכבי תל אביב. יותר מזה, בגלל השקעות בתשתיות כמו בניית הארנה בירושלים, אולם רוממה המחודש של מכבי חיפה בשנה שעברה וסיום בניית אולמות כדורסל להפועל חולון והפועל תל אביב, גדלה כמות האוהדים המגיעים למשחקים יחד עם משפחותיהם כדי לעודד את קבוצתם. מכלול הדברים החיוביים אשר מתרחשים בכדורסל הישראלי תורם רבות לספורט הישראלי ועידוד אוהדים להגיע למגרשים ולהפוך את הכדורסל לעניין שבתרבות. 

אולם דבר אחד מעיב על השמחה - מחירי הכרטיסים הגבוהים. 

קבוצה*
מחיר כרטיס בודד (₪)
הפועל "פתאל" אילת
65
הפועל SP תל אביב
66
מכבי אלקטרה תל אביב
120-150
בני הרצליה
70
מכבי "בזן" חיפה
75-85
מחירי הכרטיסים נלקחו מאתרי אינטרנט רישמיים של הקבוצות בתאריך 21.10.2014. יתר הקבוצות לא פירסמו מחירי  כרטיס בודד באתריהם.

אם כל הכבוד לליגה הישראלית בכדורסל, מחירי הכרטיסים לא צריכים להיות יותר מחמישים ש"ח. לא יכול להיות שהמשחק בין מכבי "בזן" חיפה לבין הפועל SP תל אביב שאמור להתקיים ב-26.10.2014,  יעלה בין 75-85 ש"ח. אם זוג הורים מגיע עם שני ילדים למשחק, הרי שהם יוצאים בהוצאה כספית לא פשוטה למשחק בליגה שעדיין רואים בה אולמות עם כמות לא מבוטלת של כסאות ריקים. למה לא לאמץ את היוזמה מהכדורגל ולקבוע מחיר אחיד של חמישים ש"ח לכל משחק?. 

יש הבנה ברורה שלקבוצות יש הוצאות לא פשוטות (אבטחה, תחזוקה, משכורות) אולם ההכנסות מכרטיסים מהוות אחוז זניח מתקציב קבוצות הכדורסל לכן אין סיבה מעשית לעלות הגבוהה. גם ידוע שבדומה לכדורגל, קבוצות הכדורסל אינן מרוויחות ואף מסיימות את העונה הסדירה בהפסדים. ולמרות הכל סיבות אלה אינן מספיקות למחירי הכרטיסים. 

בינתיים מנהלת הליגה, בדומה למצב בכדורגל, אינה פועלת להסדרת המצב המגוחך הזה. אך אי אפשר לצפות ליותר מידי מגוף שהוקם ביוזמת קבוצות הליגה. במקרה זה קיימת ציפייה שמשרד התרבות והספורט יתערב ויעביר את הדיון לכנסת בדומה למחאת הכרטיסים בכדורגל. פעולה זו תגביר את המאבק של האוהד הישראלי את מול מחירי כרטיסים למשחקי ספורט בישראל ותקדם חקיקה שתגדיר תקרת מחיר אחידה לכל הקבוצות כדי שגם משפחות יוכלו לבוא ולהנות מצפייה במשחקי כדורסל וכדורגל באולמות ומגרשים.   


זיו ידוב, ראש ארגון בפתח, כעת נמצא בלימודי תואר M.A במסלול המחקרי באוניברסיטת חיפה בתחום יחסים בינלאומיים, בעל תואר B.A במדעי המדינה וגאוגרפיה. כמו כן היה מתמחה בכיר במסגרת תוכנית טרור ומלחמה בעצימות נמוכה במכון INSS.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה